...

תחזוקת מכונות חיתוך בלייזר

תחזוקת מכונות חיתוך בלייזר

תוכן עניינים

תחזוקה למניעת תקלות ובעיות היא חלק חשוב כאשר מדובר במכונת חיתוך בלייזר. במדריך זה נדון אלו פעולות יש לבצע במכונת חיתוך בלייזר שברשותך על מנת לשמור אותה במצב שיא.

לידיעתך כל יצרן מכונות חיתוך בלייזר בונה אותן בצורה שונה, לכן המלצות התחזוקה במדריך זה יותר כלליות.

להלן החומרים הנפוצים שישמשו להסרת העשן והפיח מהשולחן, מקרן הלייזר ומכל מקום אחר שאליו מגיע לכלוך.

יש להצטייד באביזרים הבאים על מנת לשמור על תחזוקת מכונות חיתוך בלייזר:

  1. מטלית רכה
  2. ממס ביתי קל (כמו אלכוהול איזופרופיל)
  3. מקלוני כותנה (מקלות אוזניים)

דרכי התחזוקה שאנו הולכים לפרט עליהן יעזרו לך לשמור על מכונת הלייזר שלך ולספק לה חיי עבודה ארוכים ופרודוקטיביים!

ניקוי מערכת האופטיקה

מערכת האופטיקה בתוך מכונת חיתוך הלייזר שברשותך כוללת עדשות ומראות. אנו בחברת "פריטק" ממליצים לבחון את מצבן בתדירות שבועית ולנקות אותן כאשר נדרש.

שים לב שאופן פעולת מערכת הפליטה שברשותך עלולה להשפיע על תדירות הניקיון הנדרשת.

אם לדוגמא, זרימת פליטה העשן נמוכה, ישנה אפשרות שלא תצליח/י להיפטר מכל העשן והפסולת. למזלנו, בדיקה ויזואלית פשוטה זה כל מה שנצטרך על מנת לקבוע אם מערכת האופטיקה שברשותנו צריכה ניקוי.

שני הרכיבים הנפוצים ביותר הדורשים ניקיון הינם עדשת המיקוד והמראה שמעליה.

על מנת לנקות את העדשות והמראות מומלץ להזרים בעדינות אוויר לפני הניקיון באמצעות הקומפרסור שמגיע עם המכונה, זאת משום שנוכל לגרום לשריטות בעדשה ובמראה כאשר נעביר את המטלית על לכלוך שנמצא על העדשה / מראה. לאחר מכן באמצעות מטלית ומעט נוזל ניקוי ננקה את העדשה / מראה.

אם מערכת העדשות נוחה לפירוק, נוכל במהירות לנקות את המערכת כנדרש. אם מערכת האופטיקה בעלת כיסוי, הסירו את הכיסוי על מנת לבדוק את האבק והפסולת שהצטברו במרווחים הקטנים של המערכת. נזכיר שמערכת אופטיקה מלוכלכת יכולה להוביל לירידה בביצועי המכונה ואף לסדק בעדשה.

ניקוי שולחן העבודה והרשת

כאשר אנו מבצעים חיתוך בלייזר ישנו סיכוי ששבבים קטנים יפלו בין פתחי הרשת, שבבים קטנים אלו מהווים סכנת שריפה. הסר את הרשת ונקה את השולחן באמצעות מברשת קטנה או שואב. וודא שהמגש נקי גם בחלקו התחתון בשגרת הניקיון.

יש לנקות גם את שולחן העבודה עצמו, בעיקר בשולחנות מסוג כוורת בהם שאריות אקריליק יכולות להצטבר בין הפתחים.

ניקוי המסילות הלינאריות

מומלץ לבחון את מצבה של מערכת הצירים במכונת חיתוך הלייזר שברשותך בתדירות קבועה ולנקות אותה כאשר נדרש. השתמש במטלית רכה/ מקלות כותנה עם אלכוהול איזופרופיל או ממס קל דומה על מנת לנקות את המסילות.

ניקוי צינור הפליטה

ודא כי מפוח הפליטה שברשותך מתוחזק בצורה הנדרשת. נקו מעת לעת את מפוח הפליטה ואת מערכת התעלות בכדי להסיר פסולת מצטברת. אם הנך מזהה ריח מוזר בזמן שימוש במכונה או כאשר העשן במכונה נראה שונה, בדוק אם קיימות דליפות או חסימות במערכת הפליטה. ודא כי כל החיבורים מאובטחים כראוי

כיסוי שטחי המגש שלא בשימוש בעת עבודה

ניתן לשפר באופן משמעותי את תוצאות חיתוך בלייזר והחריטה במכונת לייזר ע"י כיסוי החלק הלא מנוצל לעבודה – הכוונה לכל משטח שולחן העבודה שבעת העבודה לא מונח עליו חומר גלם. תהליך זה ממקד את פתחי הפליטה ובכך נשיג תוצאות עבודה יותר טובות.

כמו כן, אם הנך משתמש בשולחן ואקום יש לשים לב לכסות את פתחי הואקום שלא מנוצלים. הליך זה יאפשר יניקת אויר טובה יותר במיוחד כאשר מדובר בחומר עבודה דק (לימינציה לדוגמא) ויאפשר וודאות יותר גבוהה שחומרי הגלם אכן מונחים על שולחן העבודה בצורה טובה ושטוחה.

אנו ממליצים להשתמש בנייר דבק רחב (מאסקינג-טייפ) או רצועות מגנטיות עבור כיסוי ראוי של פתחי הפליטה. לכיסוי השולחן, השתמש בלוחות קרטון, נייר או למינציה.

הפוך את כיוון החריטה

עבור חומרים שמייצרים פיח בעת פעולת חיתוך / חריטת לייזר, אנו ממליצים להפוך את כיוון החריטה ל"Bottom to Top" על מנת למנוע פגיעה בתוצר הסופי. טכניקה זו יכולה לשמש לעוד סוגי חומרים אך היא משמעותית יותר כאשר מדובר בעץ, אקריליק ולמינציות.

התאמת כיוון החריטה תגן על חומרים שנחרטו זה עתה מפני פיח המתיישב על חומר הגלם.
שימוש בטכניקה זו יחסוך פעולות ניקוי נוספות בעתיד.

עבור חותמות המיוצרות במכונת חריטה בלייזר נשתמש לרוב בכיוון חריטה "Top to Bottom". אחרת הפיח המתקבל מהחריטה (פיח כבד יותר כאשר מדובר בחומר לייצור חותמות) "ינוח" על חומר הגלם ויקשה על החריטה במקום להישאב באמצעות מערכת פליטת האוויר.

לסיכום, נוכל להבחין כי תחזוקת מכונת הלייזר היא פשוטה לביצוע. השקעת דקות בודדות בתדירות קבועה לבחינה וניקוי המכונה תוסיף

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן