...

הדפסה תלת ממדית

הדפסה תלת ממדית

תוכן עניינים

העולם שלנו לא מפסיק להתקדם לרגע ונראה שכל הזמן ממציאים מוצרים חדשים, מתקדמים ומלהיבים. אחד מהמוצרים הללו הוא מדפסות תלת מימד.

הדפסה תלת מימדית הינה אחת מהטכנולוגיות החדשניות ביותר בימינו ואם חושבים עליה עולות בדמיון שפע תמונות שכרגע אולי נראות על גבול הבלתי אפשרי. כך או אחרת, נראה שהעתיד כבר כאן והוא צופה דברים גדולים למדפסות התלת מימד.

הרעיון המרכזי של מדפסת תלת מימד הוא שהמדפסת מסוגלת להדפיס גופים תלת ממדיים באמצעות שימוש בחומרים שונים שמודפסים בשכבות – שכבה אחרי שכבה.

לאחר שכל השכבות מודפסות מתקבל תוצר מלא.

מעניין לדעת שמדפסות תלת מימד קיימות מזה משנת 1983, כאשר המשתמשים המרכזיים בהן היו חברות גדולות, רק בשנים האחרונות החלו להגיע לשוק מדפסות שולחניות ומחירם ירד.

מידע נוסף בנושא: איך בוחרים חומרי גלם למדפסת תלת מימד?

מה דרוש להדפסה תלת מימדית?

להפעלת מדפסות תלת מימד דרושים 3 מרכיבים מרכזיים: המרכיב הראשון הוא המדפסת, המרכיב השני הוא חומר הגלם והמרכיב השלישי הוא התוכנה. להלן הסבר קצר על כל אחד מהמרכיבים:

  1. מדפסת – באמצעות המדפסת ניתן לבצע את ההדפסה, לבנות את הגוף התלת ממדי.
  2. חומר הגלם – החומר בו משתמשים כדי להדפיס את הגוף התלת ממדי. החומר יכול להיות: מתכת, גומי, פלסטיק ועוד…
  3. תוכנה – לתוכנה מעלים עיצוב תלת מימדי ובוחרים את ההגדרות הרצויות.

התהליך – עבודה בשכבות והפעולות הסופיות עד לקבלת מוצר מודפס מוגמר

כפי שצוין – הדפסה תלת ממדית מתבצעת באמצעות שימוש במדפסת תלת ממד שמדפיסה את החומר בשכבות – שכבה אחר שכבה. לאחר שהמדפסת מקבלת את ההוראות מהמחשב, היא מתחילה את המלאכה ומדפיסה את השכבות אחת אחרי השנייה.

השכבות מאוד דקות ועובייה של כל אחת מגיע בדרך כלל לפחות מ 0.2 מ"מ. המדפסת תלת ממד מבצעת חזרות רבות ובכל פעם מוסיפה עוד שכבה. לכל שכבה יש מאפיינים אחרים כדי לייצר את המוצר הסופי.

לאחר שתהליך ההדפסה הסתיים, ניתן לבצע פעולות נוספות כמו ליטוש, ציפוי וצביעה.

סביר להניח שכבר שמעתם על מוצרים שהודפסו. באמצעות מדפסות תלת ממד ניתן להדפיס מגוון מוצרים, אפילו מאכלים.

אולי לא רחוק עוד היום בו נוכל לחסוך לעצמנו את הצורך להזמין מוצרים מהסופרמרקט או לגשת אל חנויות המזון בעצמנו ולסחוב את השקיות.

כשיתחשק לנו לאכול ארוחה טובה פשוט ניגש אל מדפסת התלת מימד שלנו, נבחר את החומרים של ההדפסה ונתיישב לשולחן. אולי אפילו נדפיס לנו מלצר, מי יודע?

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן